29-04-18

29.04.2018 Adeps à Pont-a-Celles

Had het plannetje netjes voor elkaar. Sporen tot Luttre en dan 2 km stappen tot de Place Communale de Pont-a-Celles. Adeps blaast er verzamelen en ik ken de streek niet. Maar blijkbaar gunnen de Nationale Spoorwegen mij deze verruiming van mijn horizonten niet.

Het begint al bij de ticket automaat in Hemiksem. De route aangeven lukt nog wel, betalen niet. Dan maar de treinbegeleider aanspreken die mij laconiek € 7,00 extra aanrekent, te recupereren aan het loket van uw keuze.  Och ja, shit happens.

Heb ruim 20 minuutjes in ’t Central tot de trein naar Charleroi. Hij heeft dan ook nog eens 5 minuten vertraging. Vertrekt en stopt … vertrekt en stopt … vertrekt en stopt voor ruim 20 minuten. Geblokkeerde rem zegt de bestuurder, er moet technische assistentie komen.

We kunnen tot Brussel mee met de Binche al besef ik dat ik een uur kwijt ben. Zal er dan maar een wandelingetje maken over de ‘marché du Midi’. Maar eerst even een plasje maken … de toiletten van deze trein zijn defect. Ik gooi de spreekwoordelijke handdoek.

Heb een halfuur tot de retour naar Hemiksem en dus ga ik mijn retourtje Zaventem-Dorp kopen voor de laatste Aprilse werkdag morgen. Twee van de drie automaten zijn buiten strijd. Geeft niet, ik heb er maar eentje nodig. Hij vertikt het retourtjes te geven, moet de omslachtige weg van twee enkele reisjes.

Oh ja, het regent zachtjes als ik door de straten van Hemiksem loop voor wat denkelijk één van mijn laatste rustige momenten in deze gemeente is. Er zijn zo van die dagen …

10:26 Gepost in wandelen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: henegouwen, -p

Commentaren

Dag Patrick: Was al hooglijk verbaasd nu al een verslag van u te lezen. Het is in een woord treurig, wat ik allemaal verneem van over deze dag. waar je naar uitgekeken hebt, en zij komen er nog mee weg ook. Ik snap de timide houding niet van de reizigers die dit aangaan. Als ook de reizigersvereniging Trein Tram bus. Kennelijk heeft niet alleen onze spoorwegen{N.S.} deze tekortkomingen. En men blijft zich verbazen waarom het autoverkeer zo snel toeneemt. Er blijven klachten regenen over het functioneren van het gehele openbaar vervoer als in dit geval de spoorwegen. Falend materieel en infrastructuur, waar de klant ook nog fors voor betaalt. Technisch is er veel mis op de sporen. Vraagje of die7€ die treinbegeleider wel toekomt. Dus klagen over falende dienstregelingen of verleningen is al niet toegestaan?

Gepost door: Peter Heesakkers | 29-04-18

Post een commentaar